woensdag 16 april 2014

Paasversieringen

Binnenkort is het weer Pasen, wat zeg ik, aankomend weekend al! Versieren voor Pasen is steeds populairder geworden. Helaas (vind ik persoonlijk) is wat versieren betreft de oorspronkelijke betekenis van Pasen meer naar de achtergrond verschoven en wordt de nadruk vooral gelegd op het feit dat de lente begint/ is begonnen. Nu ik erover nadenk weet ik eigenlijk ook niet hoe je de kruisiging en de opstanding kunt vertalen naar decoratie (zonder het 'luguber' te maken)... iemand ideeën?
Desalniettemin is versieren voor Pasen een gezellige bedoening en wil ik graag wat zelfmaak/knutselideeën delen om samen te maken met kinderen,
gevonden op het wereldwijde web.



1. Tulpen van toiletrolletjes
Is er iets anders waarmee net zo vaak wordt geknutseld als met toiletrollen? Tulpen zijn niet persé paasig (zst. nw. klinkt als: pa-sug, betekenis: een gevoel van Pasen hebben, bij Pasen horende) maar geven wel dat extra lente gevoel.


2. Paashaasoortjes
Ben je handig met het naaimachine? Dan is dit een must om te maken! Handige stap voor stap foto's.


3. paashaasoortjes voor je eitje


4. Kipje en konijntje
Gelukkig dat de plaatjes voor zich spreken want ik vermoed dat de gemiddelde Nederlander dit niet kan lezen. Volgens Google Translate is het Bulgaars.


5. Kuikentje


6. Schaapje schaapje heb je witte wol
(Je mag er natuurlijk gewoon Vrolijk Pasen! boven zetten, ik ben niet de moeilijkste)

7. Traktaties!


8. Slinger
Een slinger mag in dit rijtje natuurlijk niet ontbreken. Deze van konijntjes is wel erg schattig.


9.  Hij is opgestaan!
Een echt paas knutselwerkje (en ook dit kun je natuurlijk gewoon in het Nederlands vertalen).


10. Slinger van verfstrookjes
Plunder je lokale bouwmarkt voor verfstrookjes en maak er een gezellige paasslinger van!


Alvast een Vrolijk Pasen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

© Versier je Feest. Powered by